"Navigare necesse est ..." "Uprawianie żeglugi jest konieczne ..." [Pompejusz Wielki, wódz i polityk rzymski] *** "Kompas - symbol nieustającej czujności" [Joseph Conrad] *** "Żeglarstwo to nie sport - to charakter" [Sir Francis Chichester]

wtorek, 1 czerwca 2010

ZMIANA ADRESU STRONY!!!

SZANOWNI PAŃSTWO!

Z DNIEM 01.06.2010r. ZACZĘŁA FUNKCJONOWAĆ NAWA STRONA KLUBU!!!
ODSYŁAMY WIĘC POD ADRES:

WWW.UKZTRAWERS.PL

UWAGA! wszelkie aktualizacje i nowości będą zamieszczane WYŁĄCZNIE na nowej stronie!!
za utrudnienia przepraszamy, Ahoj!

poniedziałek, 12 kwietnia 2010

PRZEKAŻ 1% PODATKU

Szanowni Państwo, Przyjaciele Klubu i Sympatycy żeglarstwa,

Żeglarstwo jest wspaniałym sportem i swoistą szkołą życia. Sport i wypoczynek pod żaglami to przecież nauka samodzielności, odpowiedzialności, podejmowania szybkich decyzji, funkcjonowania w zespole, a przede wszystkim umiejętność zmagania się z żywiołem poprzez pokonywanie swoich słabości. Te i inne wartości wszczepiamy od 2000 roku dzieciom i młodzieży wspólnie z Państwa pomocą.
Wiedząc jak ważny jest obecnie wszechstronny rozwój i właściwe kształtowanie młodego pokolenia, Zarząd Klubu zwraca się z uprzejmą prośbą o wsparcie naszych działań i przekazanie 1% swojego podatku na rozwój żeglarstwa dzieci i młodzieży w naszym Klubie. Tak jak w poprzednim roku środki można przekazać do Kaliskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego - organizacji pożytku publicznego, którego jesteśmy członkiem. Okręg przeznaczy zgromadzone fundusze w postaci rzeczowej do Klubu na działalność statutową organizacji.

Dziękujemy bardzo za zrozumienie i przekazane środki.

W imieniu Zarządu

Piotr Koniarek
Komandor Klubu

____________________________
Zgodnie z przepisami ustawy o organizacjach pożytku publicznego i o wolontariacie podatnik podatku dochodowego od osób fizycznych może przekazać 1% swojego podatku na rzecz wybranej (jednej) przez siebie organizacji pożytku publicznego.

UWAGA!
Od roku 2007 1% podatku mogą przekazać na Organizację Pożytku Publicznego wszyscy, którzy płacą podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT-28, PIT-36, PIT-37, PIT-38) oraz osoby, które rozliczają się z fiskusem stawką liniową19% (PIT-36L).

JAK TO ZROBIĆ?
Przykład: PIT-37

W rubryce H. WNIOSEK O PRZEKAZANIE 1% PODATKU NALEŻNEGO NA RZECZ ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO (OPP)
W polu 124. Nazwa OPP wpisujemy KALISKI OKRĘGOWY ZWIĄZEK ŻEGLARSKI
W polu 125. Numer KRS wpisujemy 0000078275
W polu 126. Kwota 1% podatku wpisujemy obliczoną kwotę
W rubryce I. INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
W polu 128. wpisujemy 1% PODATKU NA ROZWÓJ ŻEGLARSTWA DZIECI I MŁODZIEŻY W UCZNIOWSKIM KLUBIE ŻEGLARSKIM „TRAWERS” W OSTROWIE WIELKOPOLSKIM
W polu 129. Wyrażam zgodę zaznaczamy kwadrat

Podatnik w składanym przez siebie zeznaniu podatkowym może również podać dodatkowe informacje, które w jego ocenie mogą mieć wpływ na dystrybucję środków gromadzonych przez organizację pożytku publicznego (np. na konkretny cel). Powyższe informacje zostaną przesłane organizacji pożytku publicznego przez organ podatkowy jako uszczegółowienie przekazanych kwot.

Jeśli rozliczył Twoją deklarację zakład pracy lub ZUS to jeszcze nic straconego. Po otrzymaniu z zakładu pracy lub ZUS. druku PIT 40 możesz sam wypełnić nowy druk PIT-37 wypełniając w nim rubryki wg. wzoru i wysłać do Urzędu Skarbowego lub dostarczyć osobiście.

Oddaj deklarację PIT do dnia 30.04.2010 r.

DZIĘKUJEMY!

czwartek, 1 kwietnia 2010

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka i obfitego "żeglarskiego" dyngusa
życzy
Zarząd Klubu

poniedziałek, 15 marca 2010

ZAWIADOMIENIE

Zarząd Klubu zwołuje X Walne Zebranie Klubu - sprawozdawcze, które odbędzie się w poniedziałek dnia 29 marca 2010 r. o godz. 17.00 w pierwszym terminie i 17.15 w drugim terminie. Na Zebranie zapraszamy do siedziby Klubu - Szkoły Podstawowej nr 9 im. Jana Pawła II przy ul. A. Asnyka 26 do sali 35.

Proponowany PORZĄDEK OBRAD:
1. Otwarcie Walnego Zebrania Klubu.
2. Wybór przewodniczącego i sekretarza Walnego Zebrania.
3. Przyjęcie porządku obrad.
4. Wybór Komisji Mandatowej oraz Komisji Uchwał i Wniosków.
5. Zatwierdzenie protokołu z IX Walnego Zebrania.
6. Sprawozdanie merytoryczne i finansowe Zarządu Klubu za 2009 r.
7. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej.
8. Plan pracy Zarządu na 2010 r.
9. Plan finansowy Klubu na 2010 r.
10. Sprawozdanie Komisji Mandatowej.
11. Dyskusja - wolne głosy i wnioski.
12. Sprawozdanie Komisji Uchwał i Wniosków - podjęcie uchwał Walnego Zebrania.
13. Zakończenie Walnego Zebrania Klubu.

Zarząd Klubu

niedziela, 14 marca 2010

Zmarł nestor żeglarstwa ostrowskiego, jachtowy kapitan żeglugi wielkiej

JÓZEF IGNACY CZUBAK

poniedziałek, 8 marca 2010

Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Kobiet, dużo zdrowia, uśmiechu i pomyślności

życzy
komandor i wicekomandor Klubu

czwartek, 4 marca 2010

Nowy magazyn dla żeglarzy WIATR

Ukazał się nowy magazyn żeglarski WIATR. Co ciekawe, udostępniany jest bezpłatnie w wybranych punktach, ale można pobrać wersję elektroniczną pod adresem www.magazynwiatr.pl Nowe pismo żeglarskie to kolorowy miesięcznik, który redaguje między innymi Andrzej Skrzat, Andy Zawieja, Zbigniew Malicki, Roman Paszke czy Maciej Grabowski z naczelnym Krzysztofem Olejnikiem.

Zachęcamy do lektury a twórcom gratulujemy pomysłu.

niedziela, 28 lutego 2010

Żagle w lokalnych mediach

Ostatnio ukazały się w ostrowskich mediach publikacje w których wykorzystano zdjęcia z działalności klubu oraz artykuł o żeglarstwie ostrowskim (będzie kontynuacja) w gazetce szkolnej. Cieszy fakt zauważenia uroku żeglarstwa i mamy nadzieję, że żeglarstwo dzieci i młodzieży wpisze się na stałe w wizerunek miasta. Zobacz również filmy - do wyboru z pleylisty, w telewizyjnym serwisie Urzędu Miejskiego pod tytułem Hit 2009 (5:45), Ostrów Wielkopolski - gramy o przyszłość (0:30).

niedziela, 14 lutego 2010

Podsumowanie Pucharu Okręgu 2009

II edycja Pucharu Kaliskiego OZŻ zakończona. Na uroczystym podsumowaniu zjawili się uczestnicy sportowej rywalizacji aby odebrać nagrody za wywalczone miejsca. Zawodnicy naszego Klubu w sezonie 2009 ścigali się w klasie Optimist, Cadet i Omega Standard (rodzice). Najliczniej w Okręgu reprezentowana była klasa Optimist (40. zawodników) i w niej zanotowaliśmy 5. miejsce Ani Wołowicz i 10. Karoliny Kurtyki. W Cadecie 4. miejsce Kuby i Bartka oraz 8. Karoliny i Moniki. Omega to 7. miejsce Tomka Wołowicza z załogą (seniorzy). W klasyfikacji zespołowej Pucharu Okręgu Klub zajął 2. miejsce.

Ogólnie sezon regatowy Klubu obfitował w szereg niespodzianek. Załogi w Cadecie zostały zdekompletowane, brakuje nam łódek klasowych w Optimiście i Cadecie, a problemy z przystanią nie sprzyjały treningom i rywalizacji na wodzie. Dzięki wspólnemu wysiłkowi i determinacji udało się jednak powalczyć i zająć dobre miejsca. GRATULACJE DLA WSZYSTKICH ZAWODNIKOW! Zobacz zdjęcia z imprezy oraz ...

Kapitan Sportowy

czwartek, 31 grudnia 2009

NA KRÓTKO PRZED PÓŁNOCĄ Z KARAIBÓW :)

Ahoj, Klubowicze!

Tym razem meldujemy się z Dominiki.
Po opuszczeniu Antigua popłynęliśmy na Guadelupe. Tam, w Basse Terre, spędziliśmy Wigilie z pierogami, kapusta z grzybami, barszczem i kluskami z makiem! Choinka przymocowana do stołu w mesie towarzyszy nam zresztą do teraz.
Potem krótki przeskok na archipelag Les Saintes, gdzie poleniuchowaliśmy nurkując z rurką wśród kolorowych ryb i koralowców.
Kolejny przelot zrobiliśmy w poniedziałek - na Dominikę. Eksploracje zaczęliśmy od Prince Ruppert Bay, skąd ruszyliśmy wgłąb wyspy pożyczonym samochodem. Jazda po wąskich, dziurawych, podmytych przez fale morskie drogach była nie lada wyczynem w wykonaniu pana kapitana Witka. Dzisiaj przepłynęliśmy z Portsmouth do Roseau (stolica 70-tysięcznej wyspy). Zobaczymy jak tu się świętuje Sylwestra i Nowy Rok!
Jutro mamy w planach ruszyć dalej na południe i dotrzeć na Martynikę.

Pozdrawiamy życząc pomyślności w Nowym Roku wszystkim członkom i sympatykom klubu Trawers!